معماری
بنام يگانه معمار هستي
قالب وبلاگ

 

The Cocoon Hotel by Dodeca Architects

A "soft" hotel designed to shelter guests from a "hard" industrial environment, the new hotel not only provide accommodations but an expanse of new green spaces for the public to enjoy. The new hotel also connects to its sister hotel - a recycled silo - and features rooms on the perimeter called "skins," some of which double as galleries overlooking a state-of-the-art amphitheater, creating a new cultural pole complete with vertical gardens, a passive cooling system and more.  Located on the roof of a building in an industrial environment, the green spaces soften an otherwise hard space to make guests feel more comfortable.

 

 


ادامه مطلب
[ یک شنبه 27 بهمن 1392برچسب:, ] [ ] [ سید محمد ابراهیمی ] [ ]

 

"بی آی جی" یک فضای چند عملکردی بزرگ که می توان برای ورزش ها، جشن های فارغ التحصیلی و رویدادهای اجتماعی به کار رود را تصور کرد.
مجموعۀ ورزشی گمل هلرآپ
از جانب معمار : "بی آی جی" یک فضای چند عملکردی بزرگ که می توان برای ورزش ها، جشن های فارغ التحصیلی و رویدادهای اجتماعی به کار رود را تصور کرد. 

سالن جدید شامل یک فضای فرورفته 1100 متر مربعی واقع شده در 5 متری زیرزمین در مرکز حیاط مدرسه که هوای مطلوب درون فضا، تأثیر محیطی کم و کیفیت معماری بالا را تضمین می کند، می باشد.

 این سالن که از دیوارهای بتنی مایل شکل گرفته، از سقفی با طاقهای ملایم از جنس چوب که توسط یک سری تیرهای الواری منحنی به صورتی منحصر به فرد شکل گرفته، پوشیده شده است.

 این سقف در حالی که دو عملکرد را به عنوان پوسته داخلی و خارجی بر عهده دارد الحاقی خوشامدگویانه به دانشگاه موجود متشکل از ساختمان های  آجری زرد رنگ می باشد. حیاط تپه مانند مکانی غیر رسمی برای ملاقات خلق می کند که می تواند میزبان بسیاری فعالیتها از کار گروهی تا تجمعات بزرگ تر باشد.



ادامه مطلب
[ جمعه 6 دی 1392برچسب:, ] [ ] [ سید محمد ابراهیمی ] [ ]

معماری اسلامی مسجد کول شریف kul sharif mosque در شهر کازان کشور روسیه

 

 


ادامه مطلب
[ دو شنبه 6 آبان 1392برچسب:, ] [ ] [ سید محمد ابراهیمی ] [ ]

 

 آکواریوم جورجیا واقع در آتلانتای آمریکا، بزرگترین آکواریم جهان است که حجمی معادل 8.1 ملیون گالن آب تازه دریا را در خود جای داده است. در این آکواریم 100 هزار حیوان آبی از 500 گونه جانوری نگهداری می شود.

 

 


ادامه مطلب
[ دو شنبه 25 شهريور 1392برچسب:, ] [ ] [ سید محمد ابراهیمی ] [ ]
سوئيت ولارد (Suite Vollard)؛ تنها ساختمان چرخان در جهان
سوئیت ولارد اولین ساختمان چرخان در جهان است؛ ساختمان با بتن مسلح و قاب‌های فلزی عظیم ساخته شده‌است، در نما مصالح بنایی بكار نرفته است، قاب‌های عظیم وینیل، پانل‌های شیشه‌ای، سایه‌ها را هر 90 درجه تغییر می‌دهد موتورها با كنترل از راه دور كار می‌كند و هر آپارتمان را بصورت انفرادی می‌چرخاند، افراد ساكن از آیارتمان‌هایشان چشم انداز و محوطه بیرون را در حال تغییر می‌بینند.
بود
از داخل ساختمان سوئيت ولارد چشم انداز بيرون مدام در حال تغيير است. تنها با فشار يك دكمه، ساكنين هر آپارتمان مي‌توانند ديدي 360 درجه نسبت به چشم انداز اطراف داشته باشند. مورو (Moro) شركت سازه مستقر در كورتبيا است كه ساختمان سوئيت را ساخته است اين ساختمان تنها ساختمان چرخان در جهان مي‌باشد. معماران برونودوفرانس هدايت كننده فني با مورو، سرجيو سيلكو پروژه را طراحي كرده‌اند كه نياز به داشتن كارشناسان حرفه‌اي در زمينه‌هاي گوناگون داشته‌اند.
طراحي پيچيده و مرحله آزمايش بيش از يكسال طول كشيد. بعد از هماهنگي كامل بين سيستمهاي مكانيكي كه آپارتمان را مي‌چرخاند و طراحي معماري ساختمان، تيم قالبهاي وينيل پنجره را بعنوان بهترين راه حل تكنيكي براي ما، انتخاب كرد، قاب طبقه اي 958 فوت مربعي جانبي، با مهارهاي فلزي عمودي متصل به پايه ساخته شده بود.
بخش انتهايي ساختمان بصورت تلسكوپي به راهنماي انحنا داري كه توسط دال بتني محكم شده، چفت و بست شده است. چفت و بستهاي جانبي مي‌توانند با هم با قابها به چرخش در آيند.
سيستم چرخدنده‌ها و زنجيرهاي چرخان، چرخش را تحت تأثير قرار مي‌دهند. هر آپارتمان سيستم موتور مستقلي دارد كه با استفاده از كنترل از راه دور كار مي‌كند. يك چرخش كامل 360 درجه در جهت عقربه‌هاي ساعت يا در خلاف عقربه‌هاي ساعت، يك ساعت طول مي‌كشد و سيستم مجهز به دستگاه تايمر مي‌باشد.
محدوده بار براي اجراي خوب موتور 150 كيلوگرم فوت بر مترمربع، سرجمع 13 تن است. در نما مصالح بنايي بكار نرفته است.

ادامه مطلب
[ دو شنبه 2 شهريور 1390برچسب:, ] [ ] [ سید محمد ابراهیمی ] [ ]

ایده جدیدی برای کابردی شدن هر چه بیشتر موزه ها

شهرداری بیشتر نقاط جهان هر کدام به نوعی مشغول طراحی اماکن و فضاهایی هستند که با داشتن یک فضای کاملا معمارانه مردم را نیز در آن به هنر در زندگی خود دلگرم کنند.

از جمله این موارد طراحی موزه ای در شهر تایپه تایوان بود که در داخل بزرگترین پارک این شهر انجام گرفت تا با استفاده از فضای زیبای پارک یک چشم انداز بسیار زیبا را برای بازدیدکننده گان از موزه این شهر ایجاد نماید

 


ادامه مطلب
[ سه شنبه 25 تير 1392برچسب:, ] [ ] [ سید محمد ابراهیمی ] [ ]

[ جمعه 7 تير 1392برچسب:, ] [ ] [ سید محمد ابراهیمی ] [ ]

سی و هشت ساله، تا کنون مدل بناهای معروفی از جهان را با خلال دندان ساخته است. در این تصویر استن روی ماکت معبد انگكور وات کار می کند که به گفته وی پیچیده ترین کاری بود که تا به حال ساخته است.

 

ساخت ماکت های هنری با خلال دندان (تصویری) - www.taknaz.ir

[ جمعه 7 تير 1392برچسب:, ] [ ] [ سید محمد ابراهیمی ] [ ]

شهر خلال دندان، حاصل 6 سال پشتکار، 6 میلیون خلال دندان و 170 لیتر چسب مایع

ساخت ماکت های هنری با خلال دندان (تصویری) - www.taknaz.ir

 

[ جمعه 7 تير 1392برچسب:, ] [ ] [ سید محمد ابراهیمی ] [ ]

مجموعه ورزشی چند منظوره شهر مسکو

معمار : Asadov Architectural Studio

مکان : مسکو – روسیه

سال اجرا : 2011

مساحت : 5980 متر مربع

سالن ورزشی - سالن ورزشی چند منظوره - مجموعه ورزشی - پلان مجموعه ورزشی - نقشه سالن ورزشی


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 6 تير 1392برچسب:, ] [ ] [ سید محمد ابراهیمی ] [ ]
[ چهار شنبه 5 تير 1392برچسب:, ] [ ] [ سید محمد ابراهیمی ] [ ]

برج رادیو تلویزیونی ترکمنستان به عنوان شاهکار معماری جهان در کتاب رکودهای گینس ثبت شد.این برج که "اوغوزخان" (جد ترکمن‌ها) نام دارد، برج جدید و مدرن رادیو تلویزیون دولتی ترکمنستان است که ماه گذشته میلادی با حضور رئیس جمهور ترکمنستان به مناسبت بیستمین سالگرد این کشور افتتاح شد.

عشق آباد - ترکمنستان


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 5 تير 1392برچسب:, ] [ ] [ سید محمد ابراهیمی ] [ ]

Green Rollercoaster High-Rise Takes Off in Vietnam


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 5 تير 1392برچسب:, ] [ ] [ سید محمد ابراهیمی ] [ ]

با تمرکز بر معماری محلی، طرح پیشنهادی برای مسجد امیرالمونین توسط آتلیه معماری CAATاز زندگی روزمره فاصله می گیرد تا به فضای عبادت در ورودی بنا نزدیک شود.

یکپارچگی طرح پیشنهادی نقش خود را به عنوان یک مرکز فرهنگی و مذهبی در مقیاس منطقه ایفا می کند و در عین حال با بستر خود نیز در تعامل است.

در جستجوی مفهوم پروژه در تهران، این طرح یکی از اصول معماری ایرانی یعنی (سلسله مراتب) در کیفیت سازماندهی فضایی را آشکار نموده است.

با این روش لایه بندی فضاها، می توان رد پای سکانس های فضایی را در بناهای تاریخی خصوصا از نوع مذهبی آن دنبال کرد.

مقایسه بلوک های امروزی در یک شهر بزرگ با بلوک های ساختمانی فشرده که مسجد در آن قرار دارد و منطقه ای که مسجد با آن کار می کند، تیم طراحی را به چشم انداز جدیدی هدایت کرده که طرح پیشنهادی را در ارتباط با زندگی سنتی و مدرن قرار می دهد.

در درون محدودیت های مرزهای سایت، همسایگان و شکل گیری مسجد در ارتباط با نیازهای عملکردی یک چنین بنایی مانند تالار عبادت و فعالیت های جانبی، دسترسی ها و فضاهای جدا برای مردان و زنان و...در کنار معماری بومی شمال تهران باعث شد عناصر مسجد همچون مناره، صحن، حیاط و گنبد به گونه ای ادغام شوند که فضاهای کاملا جدید ایجاد کنند.


ادامه مطلب
[ سه شنبه 1 اسفند 1391برچسب:, ] [ ] [ سید محمد ابراهیمی ] [ ]
[ یک شنبه 1 اسفند 1391برچسب:, ] [ ] [ سید محمد ابراهیمی ] [ ]

هتل تاریخی ملک التجار به عنوان اولین هتل خشت خام در جهان شناخته شده است این خانه خشتی در حدود 300سال قبل در یکی از بازارهای مهم در بافت تاریخی شهر یزد ساخته شده است و متعلق به خاندان ملک التجار است.مدخل خانه به اسلوب روزگار خود دارای کوچه ای دراز و باریک با دیوارهای بسیار بلند میباشد وچهار نسل از این خاندان در آن زندگی کرده اند.خانه ملک التجار در دو طبقه وپبرامون حیاط مستطیل شکلی بنا شده است. از نظر تاریخ نگاری بنا تا پیش از این از گونه خانه¬های قاجاری در یزد شناخته میشد، ولی بر اساس کشفیات جدیدی که اخیرا در پی لایه برداری در حین مرمت از روی اندودهای حیاط بدست آمد تاریخ ساخت آن بر اساس کتیبه کشف شده تا عصر صفوی و به تاریخ 1106 ه.ق به عقب برگشته است و از این جهت از اهمیت بسیار زیادی در تاریخ نگاری بناها در شهر یزد و کلا در تاریخ معماری ایران برخوردار شده است.


ادامه مطلب
[ دو شنبه 9 بهمن 1391برچسب:, ] [ ] [ سید محمد ابراهیمی ] [ ]

صاحب یکی از آسمانخراش ها شهر شیکاگو چندی پیش تصمیم به نصب آسانسوری شیشه ای
گرفت این آسانسور که تا ارتفاع 412 متر بالا می رود و هیجان خاصی دارد که هر

کس که ازارتفاع می ترسد نمی تواند امتحانش کند !


ادامه مطلب
[ شنبه 7 بهمن 1391برچسب:, ] [ ] [ سید محمد ابراهیمی ] [ ]

سیستم تولید انرژی خوشیدی و باد این خانه را بی نیاز از اتصال به شبکه خدمات انرژی می کند.


آیا می خواهید با آسایش حضور در خانه سفر کنید ؟ اگر پاسخ شما مثبت است نگاهی به این خانه چوبی شگفت انگیز بیاندازید.

ProtoHaus یک خانه چوبی با تکیه بر پایداری،عملکرد گرایی و زیبایی شناختی است.در این بنا از مصالح بازیافتی و اصلاح شده استفاده شده و روند ساخت و ساز با نظارت شرکت ساختمانی S. C. Holle و کمک آنها انجام شده است.


 

 


ادامه مطلب
[ سه شنبه 19 دی 1391برچسب:, ] [ ] [ سید محمد ابراهیمی ] [ ]

خانه مدور ذرتي

شركت معماري فرانسوي St. André-Lang نمونه اوليه يك خانه فشرده مدور را طراحي كرده كه از چوب ذرت در درون ديوارهاي آن استفاده شده است.

اين خانه با مساحت 20 متر مربع در پارك حفاظت شده‌يي در فرانسه واقع شده و اخيراً برنده رقابت معماري زيست سازگار و ارزان شده است.

هزينه كلي اجراي اين پروژه هفت هزار يورو عنوان شده است.

اين ساختمان كه “Tourner autour du Ried” نام گرفته، در شكل مدور طراحي شده و نور آفتاب در طول روز از خلال آن فيلتر مي‌شود.
 


ادامه مطلب
[ دو شنبه 18 دی 1391برچسب:, ] [ ] [ سید محمد ابراهیمی ] [ ]

مقبره بوعلي سينا

 

آرمگاه شيخ‌الرئيس ابوعلي سينا، فيلسوف، دانشمند و طبيب مشهور ايراني ملقب به نابغه شرق (428-370هق) در ميداني به نام بوعلي سينا در شهر همدان واقع شده است.

آرامگاه بوعلي سينا در زميني به مساحت 3090 متر مربع احداث شده و زير بناي اصلي آن حدود 1792 متر مربع و نماي آرامگاه از سنگ خاراست .
 

 

 


ادامه مطلب
[ دو شنبه 18 دی 1391برچسب:, ] [ ] [ سید محمد ابراهیمی ] [ ]

 

یه سری عکس از مجموعه ورزشی به همراه پلان - حجم - نما - برش . . .

100% نظیرش رو جایی ندید . چون خودم گردآوریشون کردم


ادامه مطلب
[ یک شنبه 8 دی 1391برچسب:, ] [ ] [ سید محمد ابراهیمی ] [ ]

خانه های آینده ، تنها طرح و پیشنهادهایی هستند که قابل اجرا هستند ، که در اینجا تصویری از این

خانه ها را در ذهن شما ایجاد می کنیم .

۲۶طراح سعی کرده اند تا این طرح که اکنون شما میبینید را طراحی کنند.

 


ادامه مطلب
[ یک شنبه 8 دی 1391برچسب:, ] [ ] [ سید محمد ابراهیمی ] [ ]

این بنای جادویی کار معمار زبر دستی به نام استاد هوشنگ سیحون است ایشان خود در باره این بنا می گویند :آرامگاه خیام در باغ امامزاده محروق نیشابور قرار داشت اولین کاری که باید انجام می دادم این بود که به گونه ای طراحی کنم که آرامگاه خیام وامامزاده محروق تداخل پیدا نکند به همین منظور من برای باغ محوری عرضی تعریف کردم تا آرامگاه را که در گوشه شمال شرقی باغ قرا داشت از امامزاده جدا کنم . از طرفی دیگر در چهار مقاله عروضی گفتاری از خیام آمده مبنی بر اینکه ایشان گفته اند که :من آرزو دارم مزارم در جایی باشد که در بهاران برگ گل روی مزارم بریزد ) بنا براین من مکانی در باغ را که اختلاف ارتفاع سه متری نسبت به درختان زرد آلوی باغ داشت انتخاب کردم چون این مکان سه متر پائین تر قرار دارد فصل بهار شکوفه های زرد آلو روی مزار میریزد .

خیام ریاضیدان منجم و ادیب بود سعی داشتم که این سه جنبه شخصیتی در مزارش تجلی پیدا کند من ده پایه برای آرامگاه در نظر گرفتم عدد ده ا.لین عدد دو رقمی است و پایه و اساسبسیار از اعداد می باشد از هر پاییه دو تیغه بر پایه مدل ریاضی خاصی به صورت مورب بالا می رود و با دیگر تیغه هابر خورد میکنند و از روبه رو بر روی پایه مقابلشان پائین می آید همه این تیغه های مورب در محور عمودی وسط برج همدیگر را قطع میکنند سطح پیچیده حاصله بر اثر یک فرمول ریاضی به وجود آمده که سنبله جنبه ریاضیان خیام است از طرف دیگر تقاطع تیغه ها در سقف آرامگاه یک ستاره به وجود می اورد که سنبول ستاره شناسی خیام محسوب می شود .

مقبره حکیم عمر خیام

 


ادامه مطلب
[ یک شنبه 10 آذر 1391برچسب:, ] [ ] [ سید محمد ابراهیمی ] [ ]

1- خانه اوهام، اسپانیا

۲- خانه پیچ خورده، پرتغال

ادامه مطلب
[ چهار شنبه 6 دی 1391برچسب:, ] [ ] [ سید محمد ابراهیمی ] [ ]

 

Paris architects Laetitia Delubac and Christian Félix have completed a holiday home and

guest house in Siwa, Egypt


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 9 آذر 1391برچسب:, ] [ ] [ سید محمد ابراهیمی ] [ ]

«کشور ایران از دیرباز مهد تمدن و فرهنگ بوده و ایرانیان در تمامی نقاط دنیا بعنوان مردمان متمدن و فرهیخته شهره عام و خاص بوده‌اند. آثار برجای مانده از پیشینیان خود گواه این مدعاست. چنانچه در میان این آثار، نمونه‌های زیبایی از بناهای سنتی– اسلامی با پشتوانه فرهنگ سه هزار ساله این مرز و بوم و بهره‌گیری از آموزه‌ها و اعتقادات مذهبی به چشم می‌خورد که قلب هر بیننده را مملو از عشق به وصال یار حقیقی و ذهنش را نزدیک‌تر به عالم معنا می‌نماید. مساجدی که در این قیاس می‌گنجد و در اوج هنر واقعی قرار دارند، کم نیستند ولی برخی از آن‌ها به گونه‌ای منحصر به فرد جلب توجه و نظر می‌کنند. مسجد چوبی که نخستین و تنها مسجد چوبی دنیاست، از همین دیدگاه به عنوان محور و مرکز فعالیت‌های مجتمع فرهنگی، سیاحتی، اقامتی دهکده چوبی نیشابور واقع شده است. این مجموعه با وسعت حدود ۱۰هکتار شامل بخش‌های مختلفی از جمله موزه، رستوران، فروشگاه، آلاچیق، سوئیت و ازهمه مهمتر مسجدی چوبی است که هر صاحب سلیقه‌ای را مجذوب خود می نماید.

16330109194215139197237831331621676097149123 معرفی دهکده چوبی نیشابور


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 9 آذر 1391برچسب:, ] [ ] [ سید محمد ابراهیمی ] [ ]

 مرکز توانبخشی رینبرگ کاری ازساره اشنایدر

 فضای مرکز توانبخشی رینبرگ یک ایده برای ایجاد یک مرکز پزشکی درقسمت آلپ اتریش می باشد که توسط ساره اشنایدر معماری شده است. این مرکز ظرفیت 50 مریض را داشته و دارای بالکن هایی با چشم اندازکوه است و مسیرهایی جهت پیاده روی درجنگل های اطراف دارد. درمکاتب روانشناسی در آسایشگاه های قرون 19و20 اساس کارایمان به دوچیزاست. یکی ایمان به تکنولوژی و دیگری ایمان به قدرت طبیعت که این سوژه درطبیعت دست نخورده آلپ به وفوریافت می شود. دراین میان یکی ازموارد موثر در طراحی، ایده گرفتن ازهنرخطاطی بود. این پروژه براساس رشد طبیعت طراحی شده، رشدی که همراه با آراستگی بوده وعلاوه برتوپولژیک بودن متناسب با هنرخطاطی شکل می گیرد.آراستگی موجود یک رابطه سیمبیوتیک را با محیط ایجاد می کند. وبا برقراری یک فیدبک باطبیعت باعث اصلاح اشکالات نیزخواهد شد.این آراستگی توپوگرافی چشم انداز، باعث خلق یک ساختار برگرفته از یک طرح خطاطی درتمامی سطح تحت سیترۀ ساختار حجمیک این پروژه می شود.


ادامه مطلب
[ یک شنبه 28 آبان 1391برچسب:, ] [ ] [ سید محمد ابراهیمی ] [ ]
 

siska8_sl_v16_cn6_02_72web

 

1st Prize at Invited Competition for SISKA Shopping centre was given to ATP Architects and Engineers. The highly mixed district of SISKA on the northern edge of the Slovenian capital Ljubljana is in a process of transformation. With very good transport connections, the shopping centre is located precisely at the point of entry to the city and, together with the other buildings on the site, will assume the role of a gateway to Ljubljana


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 26 مهر 1391برچسب:, ] [ ] [ سید محمد ابراهیمی ] [ ]


 

masterplan for the milan world exposition 2015
image © herzog & demeuron


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 26 مهر 1391برچسب:, ] [ ] [ سید محمد ابراهیمی ] [ ]

2

 

In 2006, in Vitanje (North-Northeast Slovenia), a memorial center, dedicated to Herman Potočnik Noordung, pioneer of spaceflight, was established. The latest plans for Vitanje and Potočnik memorial site also include revitalizing of The Vitanje House of Culture grounds into KSEVT (Cultural Centre of European Space Technologies). Design for it is a joint project of notable Slovenian architect bureaus, uniting their efforts in AZZV (Architectural assiociation for Vitanje) – Bevk Perovič, Dekleva Gregorič, Ofis and Sadar + Vuga architect bureaus have all connected for a public tender and came out with the best solution.


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 26 مهر 1391برچسب:, ] [ ] [ سید محمد ابراهیمی ] [ ]

Yesterday, we announced the Professional Group winners of the Hong Kong-Zhuhai-Macao Bridge (HZMB)‧Hong Kong Boundary Crossing Facilities (HKBCF) International Design Ideas Competition. Following is the stunning proposal ‘Ephemeral Roof Exchange’ by Austrian architects Steven Ma Tze Chung, Wendy Fok Wei Yue and Dominik Strzelec that was awarded the Second Place in the
competition’s Open Group

HKBCF Competition 2nd Place Entry Ephemeral Roof Exchange


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 26 مهر 1391برچسب:, ] [ ] [ سید محمد ابراهیمی ] [ ]

 

BIG: new national library in astana, kazakhstan


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 26 مهر 1391برچسب:, ] [ ] [ سید محمد ابراهیمی ] [ ]

Museum of the Built Environment, Riyadh, Saudi Arabia | FXFOWLE


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 26 مهر 1391برچسب:, ] [ ] [ سید محمد ابراهیمی ] [ ]

میزان کج بودن ساختمان ها می تواند یکی از دلایل جذابیت آن ها از نظر گردشکری نیز باشد. در اینجا به تعدادی از این برج های کج دنیا اشاره می کنیم:
کج ترین بناهای دنیا !+ عکس www.taknaz.ir


 

[ چهار شنبه 26 مهر 1391برچسب:, ] [ ] [ سید محمد ابراهیمی ] [ ]

TROP, a landscape architectural design studio, have sent us images of their work on the Hilton Hotel in Pattaya, Thailand.

tr_190111_01tr_190111_02tr_190111_03
tr_190111_04tr_190111_05tr_190111_06

 


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 16 شهريور 1391برچسب:, ] [ ] [ سید محمد ابراهیمی ] [ ]

The winners of the Kaohsiung Port and Cruise Service Center International Competition were announced last Friday with Reiser + Umemoto's concept taking the First Prize. Today, we are very excited to publish the winner of the Second Prize by Hani Rashid & Lise Anne Couture of Asymptote Architecture in collaboration with Kris Yao of Artech Architects.

Related news: 

 

Click above image to view slideshow Proposed Kaohsiung Marine Gateway Terminal by Asymptote Architecture in collaboration with Artech Architects

Project Description:
The new Kaohsiung Marine Gateway Terminal designed by Asymptote is a new state of the art transportation interchange, an urban destination with both terminal and public facilities including exhibition and event spaces for the people of Kaohsiung as well as for national and international visitors. The project transforms the site from its industrial roots into a dynamic urban hub and a global gateway that bring a powerful and electric experience to the city 24 hours a day.


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 16 شهريور 1391برچسب:, ] [ ] [ سید محمد ابراهیمی ] [ ]
[ پنج شنبه 16 شهريور 1391برچسب:, ] [ ] [ سید محمد ابراهیمی ] [ ]

 

Sunwell Muse Kitasando / Takato Tamagami and Tsutomu Hasegawa

 

Stay connected with ArchDaily on Twitter for exclusive previews

 

 

Architects: Takato Tamagami Architectural Design and Tsutomu Hasegawa
Location: Sendagaya, , Tokyo, Japan
Project Year: 2008


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 16 شهريور 1391برچسب:, ] [ ] [ سید محمد ابراهیمی ] [ ]

هتل های زنجیره ای آتلانتیس شعبه های مختلفی در دنیا داره و نقطه آغازش هم از هتل آتلانتیس باهاماس بوده.

 

حالا چرا این زنجیره ها همیشه به کشور خشک و بی آب و علف دبی میرسن ولی یک قدم اینورتر نمیاد نمی دونم...

در هر صورت شعبه جدید این هتل که در دبی ساخته شده به لحاظ وسعت و امکانات در بین بقیه شعبه ها نظیر نداره.در مورد مکان ساخت هتل باید عرض کنم که در شهررو به پیشرفت دبی ، ۳ تا جزیره مصنوعی به نام Palm( به شکل درخت نخل ) وجود داره که هتل در Palm جمیراه در آخرین نقطه در دل خلیج فارس به سمت ایران بنا شده.

 هتل آتلانتیس دبی با هزینه یک میلیارد و ششصد میلیون دلار در زمینی به مساحت ۴۵ هکتار با مجموع ۱۶۰۰ اتاق و سوییت ساخته شده.قیمت هر شب اقامت در این هتل که بزرگترین هتل خاورمیانه هم هست ، بین ۷۰۰ دلار تا ۲۵ هزار دلار برآورد شده.

 هتل آتلانتیس که طی مراسمی باشکوه با هزینه ۳۵ میلیون دلاربا تعداد ۲۰۰۰ مهمان ویژه در ۲۴ سپتامبر ۲۰۰۸ افتتاح شد ، درچارچوب طرح افزایش جذب گردشگر دبی از هفت میلیون نفرکنونی به ده میلیون نفر در سال ۲۰۱۰ احداث شده.

Atlantis_hotel
Atlantis_hotel

 


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 16 شهريور 1391برچسب:, ] [ ] [ سید محمد ابراهیمی ] [ ]

 

Architects: Takato Tamagami Architectural Design
Location: Tokyo,
Project Year: 2012
Project Area: 586.87 sqm
Photographs: Masaya Yoshimura

  


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 16 شهريور 1391برچسب:, ] [ ] [ سید محمد ابراهیمی ] [ ]

بلندترین و طولانی ترین دره جهان در استان هونان چین جنوبی، به وسیله بزرگ ترین پل معلق ساخته دست بشر مهار شد.

به گزارش سه نسل به نقل از یاهو، این پل که در 31 مارس 2012 افتتاح شد «آیژایی»  نام دارد و ابعاد دهانه آن به بیش از یک مایل می رسد.

این پل معلق در ارتفاع 360 متری بالاتر از سطح زمین ساخته شده است.

این پل باعث شد تا  فاصله دو شهر که طی مسافت بین آن ها با اتومبیل چند روز طول می کشید؛ به 8 ساعت برسد.

بزرگ ترین پل معلق جهان هنگام شب با 1888 چراغ روشن می ماند.

ساخت «آیژایی» در سال 2007 آغاز شد و امسال به پایان رسید. 


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 21 تير 1391برچسب:, ] [ ] [ سید محمد ابراهیمی ] [ ]

مجتمع مسکونی نیاوران

 

شاخص این پروژه قطع نکردن درخت های سایت و طراحی اورگانیک ساختمان است

 

عضویت در گروه اینترنتی منصور قیامت


ادامه مطلب
[ یک شنبه 18 تير 1391برچسب:, ] [ ] [ سید محمد ابراهیمی ] [ ]

ساختمانهایی که در حال حرکت هستند و در عین حال شکل خود را برای انطباق با تصورات انسانی تغییر می دهند؛ این ساختمان ها جهت حرکت خورشید را تعقیب می کنند و به سمت جهت وزش باد تغییر جهت می دهند. بنابراین همساز شدن با طبیعت باعث می شود این بناها انرژی مورد نیاز خود را تأمین کنند. این نوع معماری قابلیت چرخش 360 درجه برای ایجاد دیده گسترده ای نسبت به جهان، طبیعت، آینده و زندگی دارد.


 

بناهای معماری دینامیک دائماً در حال تعدیل و تغییر شکل خود هستند هرطبقه به صورت مجزا در حال چرخش است و در عین حال فرم کلی بنا تغییر می کند. این رویکرد جدید، در واقع نوعی رقابت با معماری معاصر ماست که تا به حال تمام اتفاقات
آن براساس قانون گرانش زمین بوده است. معماری دینامیک سمبل فلسفه جدیدی خواهد بود که سیمای شهرها و ایده زندگی ما را تغییر خواهد داد و بناها دارای بعد چهارمی به نام زمان خواهند شد. بناها شکل های صلب نخواهد داشت و شهرها بسیار سریعتر از آنچه که تصور می کنیم تغییر خواهند کرد.

 

این بعد چهارم تحقیقات و تلاشهای معمار ایتالیایی «دیوید فیشر» بوده است و این ایده در سطح جهانی و بین سیاستمداران و شهرداران مورد توجه بسیار قرار گرفته است. به این ترتیب نمی توان تصویر خاصی را به سایت و بنا تحمیل کرد بلکه هر بنا آزادی خود را دارد.

 

روشهای پیشرفته ساخت و توانایی تولید انرژی توسط خود بنا، دو ویژگی شاخص در معماری دینامیک هستند. در این روش از قطعات و واحدهای پیش ساخته با استاندارد کیفی بالا استفاده می شود و دارای تضمین صرفه جویی 20 درصدی در هزینه ها است که تأثیر عظیمی در ساخت و ساز جهانی خواهد داشت. این روش نسبت به روش سنتی و متداول معماری، نیاز به نیروی کار کمتری در محل ساخت دارد و سرعت کار را بالاتر برده و هزینه ها را کاهش می دهد.
 


ادامه مطلب
[ یک شنبه 18 تير 1391برچسب:, ] [ ] [ سید محمد ابراهیمی ] [ ]
[ سه شنبه 13 تير 1391برچسب:, ] [ ] [ سید محمد ابراهیمی ] [ ]
این شهر که بر اساس شخصیت خرس قطبی انیمیشنی محبوب روسها، «اومکا» نامگذاری شده است، پنج هزار نفر سرنشین خواهد داشت که تمامی این افراد برای محافظت در برابر سرمای کشنده منفی 30 درجه قطبی در زیر یک سقف در کنار یکدیگر زندگی خواهد کرد.

روسیه در نظر دارد در راستای پیروزی در رقابت شدیدی که برای دستیابی به منابع معدنی قطبی آغاز شده، در فاصله هزار و 609 کیلومتری از قطب شمال شهری بنا کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، کرملین در راستای دست پیدا کردن به منابع نفتی و گازی عظیمی که گفته می شود در زیر لایه های یخی قطب شمال نهفته اند، قصد دارد شهری فوق مدرن را در جزیره ای منجمد در اعماق قطب شمال بنا کند.

این شهر که بر اساس شخصیت خرس قطبی انیمیشنی محبوب روسها، «اومکا» نامگذاری شده است، پنج هزار نفر سرنشین خواهد داشت که تمامی این افراد برای محافظت در برابر سرمای کشنده منفی 30 درجه قطبی در زیر یک سقف در کنار یکدیگر زندگی خواهد کرد.


ادامه مطلب
[ سه شنبه 13 تير 1391برچسب:, ] [ ] [ سید محمد ابراهیمی ] [ ]

بلندترین برج جهان با 1000 متر ارتفاع در جده ساخته می شود 


از آنجا که در حال حاضر برج سازی آنهم از نوع بلندترین، افکار شیوخ و زمامداران عرب منطقه را به خود مشغول کرده، شاید دور از انتظار نباشد که عربستان سعودی هم بخواهد رکورد برج های دبی را بشکند و آسمان خراشی به مراتب مرتفع تر از دیگر برج های دنیا را بسازد. آسمان خراشی با ارتفاع یک کیلومتر که نام برج پادشاهی را بر آن نهاده اند.

دوستان طراحی این آسمان خراش بی نظیر را شرکت AS+GG در شیکاگو عهده دار است که این شرکت اعلام کرده برج پادشاهی که قرار است در شهر بندری جده در كرانه دریای سرخ واقع در عربستان سعودی ساخته شود و از بلندترین برج های جهان خواهد بود را در دست طراحی دارد. این برج با بیش از 1000 متر ارتفاع طراحی شده و مساحت ساخت و ساز آن در سطحی برابر با 530 هزار متر مربع را در برخواهد گرفت.

این برج چیزی حدود 172 متر بلندتر از برج خلیفه در دبی که در حال حاضر با ارتفاع 828 متر عنوان بلندترین ساختمان جهان را دارد خواهد بود و انتظار می رود هزینه ساخت این برج به بیش از 2 میلیارد دلار برسد. برج پادشاهی که قرار است ظرف پنج سال آینده ساخته شود آسمانخراشی است كه میزبان یك هتل چهار فصل لوکس، آپارتمانهای مدرن، فضای اداری، چشم انداز پانورامیك و بالاترین رصدخانه جهان خواهد بود.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


ادامه مطلب
[ دو شنبه 12 تير 1391برچسب:, ] [ ] [ سید محمد ابراهیمی ] [ ]

دولت کویت فرودگاه جدیدی برای پایتخت خود با ظرفیت جابجایی50 میلیون نفر مسافر در سال، می سازد.

به گزارش جذاب نیوز به نقل از سایت "دسی گنوبوم" ، شرکت بزرگ "نورمان فوستر و شرکا" فعال در زمینه معماری، این فرودگاه را طراحی کرده است. این فرودگاه در فازهای نخست ظرفیت جابجایی 13 تا 25 میلیون مسافر در سال را دارد اما این رقم در نهایت به 50 میلیون نفر افزایش می یابد.

شکل فرودگاه جدید کویت به مانند سه بال به هم پیوسته است که که طول هر یک از آنها به 1200 متر و ارتفاع سقف سالن های فرودگاه نیز به 25 متر می رسد.

طراحان این فرودگاه سعی کرده اند این سازه را به صورتی طراحی کنند که بتواند حداکثر نور خورشید را برای روشنایی فرودگاه استفاده کند. همچنین بر روی سقف فرودگاه نیز سلول های خورشیدی نصب شده تا بتوان نور خورشیدی را برای تولید انرژی پاک استفاده کرد.

کویت سه و نیم میلیون نفر جمعیت دارد که تنها یک میلیون نفر از آنها، بومی و شهروند این کشور هستند. 

فرودگاه جدید کویت

 


ادامه مطلب
[ سه شنبه 6 تير 1391برچسب:, ] [ ] [ سید محمد ابراهیمی ] [ ]

یک طراح ایتالیایی طرح یک هتل شناور مجلل را ارائه کرده است انرژی خود را به طور کامل از طریق سلولهای خورشیدی رنگ حساس که در دیوارها و سقف آن کار گذاشته شده، تأمین می کند .
به گزارش خبرگزاری مهر، میشل پوزولانتی طراح صنعتی ایتالیایی در رابطه با طرح “استراحتگاه شناور خورشیدی” خود اظهار داشته است : این هتل می تواند در امتداد خطوط ساحلی حرکت کند و مسافران آن که شش نفر هستند می توانند در قسمت تحتانی هتل که در زیر آب قرار می گیرد، زندگی دریایی را تماشا کنند.

طرح پوزولانتی مبنی بر سلولهای خورشیدی رنگ حساس است که در ساختمان آن کار گذاشته می شود
Click the image to open in full size.


ادامه مطلب
[ سه شنبه 6 تير 1391برچسب:, ] [ ] [ سید محمد ابراهیمی ] [ ]

The town of Royat, France has been famous since Roman times for its thermal springs, and visitors come to the town to take advantage of the healing therapies of thermal water at the region's many spas. Vincent Callebaut Architectectures recently won a design competition with their proposal for Green Wave - a thermal spa wrapped with a living wall that is designed to fit into the urban scene in the center of Royat while providing a center for healing

 

 


ادامه مطلب
[ سه شنبه 29 فروردين 1391برچسب:, ] [ ] [ سید محمد ابراهیمی ] [ ]

Bosco Verticale برج های سبز در میلان ایتالیا

 

 

برج هایی پوشیده از درخت و گیاهانی سرسبز.

نگاهی به ساختمان Bosco Verticale در میلان ایتالیا، یکی از آلوده ترین شهر های اروپا می اندازیم. میلان هر روز آلوده و آلوده تر می شود و هر روز راه کاری جدید مورد امتحان قرار می گیرد. خب یک راه حل اینگونه است؛ ساختمان Bosco Verticale با پوشش گیاهی بر روی ساختمانی افراشته و با جذب دی اکسید کربن و تولید اکسیژن هوایی مطبوع را برای ساکنان به همراه دارد. این نکته را فراموش نکنین که این پوشش گیاهی فقط جهت زیبا سازی نبوده است و با جذب صدا های مزاحم و نور های شدید و ذرات ناخواسته لذب زندگی را برای ساکنان دو چندان کرده است.

 

باید بخاطر طراحی خوب این برج تشکر کرد چراکه هر آپارتمان بالکنی خاص خود را دارد که با درختان و گیاهان خاص خود پوشیده شده است و تقریبا با هر نوع آب و هوایی سازگارند. در تابستان جلوی اشعه های خورشید را خواهد گرفت و هوایی مطبوع را ساکنان آپارتمان تجربه می کنند و در زمستان نور خورشید با عبور از بین آنها گرمایی دلچسب را برایشان دارد. سیستم آبیاری نیز از آبهای فاضلاب خانه تهیه می گردد و باز به حفظ محیط زیست کمک شایانی می کند.

 

نکته جالبی که وجود دارد این است که اگر قرار بود این ساختمان به جای حالت عمودی به صورت افقی ساخته شود نیاز به ۵۰،۰۰۰ متر مربع زمین و ۱۰،۰۰۰ متر مربع زمین جنگلی بود تا این پوشش گیاهی برای این میزان ساختمان تامین گردد.


ادامه مطلب
[ سه شنبه 29 فروردين 1391برچسب:, ] [ ] [ سید محمد ابراهیمی ] [ ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید ترسیم پروژهای اتوکد معماری خود را به ما بسپاری تدریس در مقطع هنرستان وترسیم فنی در مقطع دانشگاه 09366692687
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان معماری و آدرس architectiranian.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پيوندهای روزانه
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





قالب وبلاگ

این سایت را حمایت می کنم
عینک آفتابی

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد